W tle handlu internetowego B2B mieszczą się systemy e-handlu nazywane hurtowniami internetowymi. Transakcje zawierane za pośrednictwem tego rodzaju systemów sprzedażowych obejmują zamówienia składane przez firmy handlujące w internecie i sprzedające swoje produkty offline. Obecnie wartość polskiego rynku e-commerce B2B liczona jest już w setkach milionów złotych i cały czas wykazuje tendencje wzrostowe. Dzięki właściwie dopasowanemu do potrzeb firmy systemowi informatycznemu możliwe jest poprawienie efektywności działań i zwiększenie sprzedaży.
System ecommerce B2B – kto i na jakie korzyści może liczyć?
System ecommerce B2B powstał z myślą o ułatwieniu codziennego funkcjonowania firmy dzięki całkowitemu zautomatyzowaniu procesu składania zamówień. Dodatkowo dostarcza informacji o aktualnej ofercie, udostępnia pełne katalogi z produktami, a ponadto za jego pomocą można szybko sprawdzić status realizacji konkretnego zmówienia. Jest to idealne rozwiązanie dla producentów, dystrybutorów, pośredników handlowych i hurtowników.
Dzięki wdrożeniu systemu B2B można liczyć na:
- ułatwioną komunikację z klientami na wszystkich etapach procesu
- automatyzację działań
- personalizację treści i udostępnianie klientom najnowszych informacji
- łatwą obsługę i szybkie zamawianie produktów
- możliwość współpracowania z systemami informatycznymi CREM/ERP
- gromadzenie danych o klientach
- oszczędność i sprawniejsze funkcjonowanie firmy