TOP

Wskazania do suplementacji witaminy B1

Witamina B1 to jedna z ważniejszych substancji, determinujących zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu człowieka. Jest to jedna z pierwszych odkrytych witamin, która pierwotnie stanowiła lekarstwo na chorobę uszkadzającą układ sercowo-naczyniowy oraz wpływającą destrukcyjnie na układ nerwowy, czyli beri-beri.

 

Witamina B1 spełnia w organizmie następujące funkcje:

• koordynuje pracę układu nerwowego oraz sercowo-naczyniowego
• wspiera funkcjonowanie serca u chorych na chorobę wieńcową
• zmniejsza drętwienie kończyn u cukrzyków
• redukuje depresję i wspomaga pamięć w chorobie Alzheimera
• poprawia procesy myślowe i orientację u zażywających silnie działające leki
• bierze udział w przemianie węglowodanów w energię
• przeciwdziała powstawaniu trądziku, łojotoku, łysienia
• zatrzymuje gromadzenie się w organizmie toksyn
• wspomaga układ odpornościowy
• wykazuje działanie antyoksydacyjne
• zmniejsza podatność na nowotwory
• wspiera prawidłowe utrzymanie funkcji psychologicznych (leczenie psychoz podczas terapii alkoholików)
• przyspiesza gojenie się ran i uśmierza ból.

Najnowsze badania naukowe wskazują

 

Witamina B1 stosowana w odpowiednich dawkach, może ponadto cofnąć powstałe na skutek cukrzycy uszkodzenia nerek we wczesnym stadium. Niedobór tej witaminy występuje również u osób prowadzących intensywny tryb życia, wysiłek fizyczny, umysłowy, ale również nadużywających alkoholu, kawy i herbaty, narażonych na długotrwały stres oraz osób starszych. We wszystkich wyżej wymienionych przypadkach wskazana jest suplementacja tiaminy. Witamina B1 w niedostatecznym poziomie może prowadzić m.in. do:
• porażenia i zaniku mięśni kończyn dolnych i górnych
• zaburzeń w funkcjonowaniu układu nerwowego
• niewydolności krążeniowej
• zaburzeń trawienia
• przewlekłego zmęczenia.

Witamina b1 to ważna substancja, której suplementacja jest konieczna w przypadku zaistnienia jej niedoboru, zaburzeń czynności układu nerwowego, sercowego, mięśni szkieletowych, jak również u osób starszych, chorujących na cukrzycę i alkoholików. Jej naturalne źródła stanowią takie produkty spożywcze, jak:
• produkty zbożowe grubego przemiału, makaron, ryż, pieczywo
• podroby mięsne (serca, wątroby)
• rośliny strączkowe (fasola, groch)
• orzechy
• owoce
• ryby (makrela, łosoś)
• nasiona słonecznika, dyni
• drożdże.

Witaminę B1 bardzo ciężko jest przedawkować, gdyż jej nadmiar jest sprawnie wydalany poprzez nerki. O wiele groźniejszy stan stanowi występowanie jej niedostatecznego poziomu, który w skrajnych przypadkach może stanowić poważne zagrożenie

Categories Zdrowie i Uroda